Nærbilder

Bladde igjennom en liten del av bildematerialet mitt for å se hva jeg har av nærbilder. Og det er ikke så lite. Jeg er fasinert av nærbilder, og det er egentlig innenfor de fleste kategorier. Så det er vanskelig å velge.

Har du gått i flomåle en kald novemberdag, eller langs en elv eller bekk i noen kuldegrader?  Har du gått tett innpå det som er igjen av årets hageblomster og sett hvor flott en vissen stemor kan være, også når den står avblomstret, men med rim på? Bare prøv hvis du ikke har gjort det!!

Jeg legger ut et par bilder av vesen som vi er spart for på denne årstiden.

dscn3247-red

Når man kommer tett innpå mygga så ser den ganske ondskapsfull ut. Synes ihvertfall jeg!

dscn3331-red

En stygg-pen liten skapning som kom krypende på samme sten som jeg satt på under en dagstur på fjellet.

dscn3246-red….og sånn ser mygga ut etter å ha fått nyte sitt måltid i fred.

Og da den lettet og fløy avsted, var det en noe vinglete ferd.

dscn5437-redI Nord-Norge har vi mørketid snart. Når det er klarvær

skinner sola og lager et rosa skjær på fjellene. Snart er den helt borte.  Men, om ikke så altfor lenge snur sola igjen. Dagene blir igjen lysere og lyser for hver dag som går. Og det blir vår igjen. Gleder meg, til lange dager med sol og lys igjen. Er liksom ikke klar for vinteren enda. Vil egentlig ha sommer, jeg…..

6 thoughts on “Nærbilder

Legg igjen en kommentar

