Januarstemning

Januar, sola har snudd og stikker så vidt over fjellene nå.

Jobbfri et par dager i slikt vær, og motiver i fleng førte til mange bilder.

Kuldegrader og fuktig luft ga mye rim rundt om på myrene, og det var kaldt nok til at det la seg is også på sjøen.

Her er et par bilder.

Rim og is

Ved sjøen i januar.

Lav sol i januar gir et vakkert lys. Og selv om det ikke er solskinn så gjør det godt å vite at det er kort tid til solbrillene må frem.

Disse bildene er tatt i Efjord.

5 thoughts on “Januarstemning

  1. Flotte frost bilder, fine blåtoner som sammen med frosten på stenene får frem kulden. Jeg liker virkelig teksturen på isen 🙂

    Flott landskap, hvordan liker du forøvrig det nye kameraet?

    Forøvrig må jeg bare si at den snapshot ufnksjonen er irriterende 🙂

  2. Jeg er veldig godt fornøyd med kameraet, og har det med meg nesten overalt. Så det blir en del bilder.
    Hvis du med Snapshotfunksjonen mener Picture style så har jeg ikke prøvd den ut ennå. Sant og si vet jeg ikke om jeg har forstått den helt, og hensikten med den.
    Men det jeg har prøvd og som jeg ser muligheter med er å koble kameraet direkte til pc’n. Kommer nok til å skaffe med lengre kabel enn den som følger med. Ser for meg at denne funkjsonen kan være nyttig mht til fuglebilder og stilleben.

  3. Nei det var ikke en kamera funksjon jeg henviste til, men den greie som popper opp når en beveger musen over bildene eller lenkene du har på siden 🙂

    Har ikke 40D selv, så aner ikke hva slags funskjoner som er der, når jeg kjøpte kamera var valget faktisk mellom 40D og Olumpys e520, etter mye om og men falt valget på 520 (mest på pris), noe jeg er veldig fornøyd med.

Legg igjen en kommentar

