Stigen på Haugfjell

Fikk ikke med meg mandagsturen til Haugfjell via Stigen med NOT. Skulle ta den igjen på egen hånd, og jeg dro avgårde en ettermiddag i strålende sol. Jeg hadde problemer med å finne vardene til å begynne med, og havnet helt på villspor. Men jeg var ikke den første, for det var en helt tydelig sti som endte opp i ingenting. Da jeg sto med ei ur og et vann langt nedenfor meg, og en nesten loddrett vegg ovenfor, returnerte jeg. Da jeg kom til den første varden hvor jeg tok feil, oppdaget jeg den rette stien.

Det som møtte meg da jeg kom tilbake til Stigen var et syn. Det er vel ikke mange minuttene  sola skinner inn mellom bergene som her, men jeg kom akkurat tidsnok til å få det med meg.

Bildet med prikket rød linje viser hvor jeg gikk feil, og krysset markerer hvor jeg snudde.

Feilen gjorde at jeg ble noe sein, og da jeg kom opp på flata ovenfor stigen var det bare å snu slik at jeg rakk å komme ned før sola forsvant. Det holdt akkurat.

Legg igjen en kommentar

